jennyjonsson

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2011

Jenny Elisabeth Wikström Jonsson

Av Jenny Jonsson - 9 oktober 2011 16:00

Jag heter Jenny Elisabeth Wikström Jonsson och är 12 år snrt 13, jag fyller år den 1 januari första dagen på året. Lite annurlunda men kul. Jag gillar inte mitt namn, jag hade hellre velat heta typ Gabriella eller nått. Men nu till presentationen av mig, jag kommer nu ta med hästarna för de är en del av mig, en stor del och jag kan inte beskriva mig utan dem, de är mitt allt <3

Iallafall .. var ska vi börja... Jag går på lekerydskolan klass 6 och har gått på den skolan hela mitt liv, men samma friends hela tiden, samma bästis hela tiden <3 Där trivs jag , det ska bli tråkigt att flytta nästa är men sånt är livet.. När jag var 7 år började jag rida, jag tyckte det var sjukt roligt och har aldrig funderat på att sluta. Ibland går det dåligt ibland bra.. men så är det med livet hela tiden upp och ner som klippiga berg typ x) Iallafall så fick jag en egen helt underbar häst när jag fyllde 11 år, en helt underbar dag och min dröm gick i uppfyllese. Jag köpte en helt fantastisk häst vid namn Son of Freedom kallad flipper. Honom har jag kvar ännu och han ska jag aldrig lämna, han är min andra halva, jag hans. Vi är som piff och puff, helan och halvan typ. ^^ Jag är sjukt spruträdd, i 4ran när vi skulle ta stelkrampssprutan så svimmade jag nästan, jag fick dricka fanta och äta vindruvor och jag som inte ens gillar kolsyra det har jag aldrig gjort, tycker det är super äckligt och skulle aldrig betala en summa för att dricka det.. Jag svimmar ju nästan mer av det än sprutor. Iallafall är jag jättenervös för sprutan nu i sexan.. hoppas det går bra.. En gång ramlade jag av en häst och fick en nervskada i kinden, den har jag kvar ännu den gör jätteont och kinden var helt svullen när jag ramlade av, fick en planka i huvet, aj! Min största dröm är att vinna en klass på min älskade häst, rida först i ett ärovarv rosetten fladdra i vinden, det är min dröm, jag drömmar alltid om min häst alltid. <3 Han kommer alltid att finnas med mig i ur och skur <3 Jag älskar fiskbullar det är typ det bästa jag vet.

Jag har aldrig gillat smink, tycker det är onödigt och fuuuult! Men vem vet nån gång ganska jag kommer att använda det, men den dagen är nog inte så nära. Jag är 154 lång och tycker jag e kort men det gör inget för jag vill inte bli för lång för min häst det skulle vara helt sjukt konsigt.. Jag är imot djurplågari och funderar på när jag är vuxen att starta en rädda djuren fond men det är en framtidsuutsikt såklart ;) Förutom hästen har jag en egen katt och en hund. Jag har haft 4 st tamråttor men de fick jag ge bort för jag hann inte med de tyvärr när jag köpte häst, vill in ha info om dem? Den ena dog på min födelsdag, min värsta dag ever :I Jag älskar djur <3Nu kommer jag inte på nått mer, jag kommer bara skriva ännu luddigare isåfall och då kommer inga fatta något för jag är sämst på att skriva så att andra förstår och fattar, alltså sämst på att förklara saker och ting, mend et får ni stå ut med, jag är bara jag liksom mer än så går inte ;)

Jag bjuder på några bilder för vad är det de säger en bild är värd mer än 1000 ord eller nått? haha x)

   

 

Min underbara, fantastiska knasiga ponny och jag <33333    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Jonsson - 3 november 2011 10:20


Hej på er! Idag har jag sovit över med en kompis, hos mig. Vi hade kul.  Idag ska jag till stallet, rida pollen och en annan   Det blir nog mer update när jag kommer hem. Vet inte riktigt vad jag ska skriva om.. En bild på mitt hår.     ...

Av Jenny Jonsson - 1 november 2011 13:57


Va med du också! http://ponniejumper.blogg.se/2011/october/tavling.html   Va med!! ...

Av Jenny Jonsson - 28 oktober 2011 21:07

Hej! Jag känner att jag inte har så mycket att skriva om just nu. Jag är bara  stallet hela tiden men imorgon ska jag till halmstad till mina kusiner, för en av dem har fyllt år. Iallafall så ses vi på söndag! ^^ ...

Av Jenny Jonsson - 26 oktober 2011 20:42

Ja, jag vet. Jag har inte varit särskilt bra på att uppdatera här men jag har glömt bort bloggen. Desstutom har jag lite bloggtorka och vet inte riktigt vad jag ska skriva om. Tips kanske? ...

Av Jenny Jonsson - 23 oktober 2011 15:07

Japp som rubriken säger har jag varit i stallet hela dagen. Tävlat och hjälpt till på tävling. Men iallafall så är jag hemma nu och ska inte göra så mycket. Alltså har jag inte så mycket att skriva här så ni får stå ut helt enkelt.   ...

Presentation


Hej jag heter Jenny Jonsson och är 12 år snart 13. Fyller den 1 januari. Mina intressen är ridning och andra djur men här kommer jag bara skriva om allt annat än hästar. Jag bloggar varje dag.
Hoppas du gillar bloggen! ^^

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards